Mikrolevistä tulee valtavirta, Samsung ja LG suunnittelevat markkinoiden johtamista huippuluokan televisioiden kautta
BusinessKorean mukaan mikroluokkapaneelimarkkinoita pidetään seuraavan sukupolven näyttötekniikkana, ja kiinalaiset yritykset pyrkivät jopa OLED -kentällä.Jatkossa sen odotetaan hallitsevan markkinaosuutta edistyneellä tekniikallaan, mukaan lukien vakaa tuotanto ja kustannusten vähentäminen.
Markkinatutkimusyrityksen Trendforcen viimeaikaisten tietojen mukaan tänä vuonna mikrolevyjen paneelimarkkinoiden arvioitu koko on 27 miljoonaa dollaria, ja sen odotetaan nousevan 580 miljoonaan dollariin vuoteen 2027 mennessäenintään 136% välillä 2022 - 2027.
Teollisuus uskoo, että Applen interventiolla mikroluokaiset paneelimarkkinat kasvavat nopeasti.Viimeisen vuosikymmenen aikana Apple on sijoittanut yli miljardin dollarin mikrolevylle.Vuoteen 2026 mennessä Apple aikoo ensin esitellä mikroluokan Apple Watch -sarjan Ultra -malleihinsa ja laajentaa sitten muihin tuotteisiin, mukaan lukien iPhone ja Vision Pro.
Toisin kuin orgaaniset materiaalit käyttävät OLED: t, mikrolevit käyttävät epäorgaanisia materiaaleja ja niiden elinikä on yli 100000 tuntia ilman "näytönpoltto" -reaktioita, jotka ovat myös OLED: ien tärkeimpiä haittoja.
Teollisuus odottaa, että mikrolaitteiden paneelimarkkinat tulevat valtavirtaan keskittyen laitteisiin, kuten älykellot ja televisiot.
Tämän vuoden kesäkuussa LG -näyttö osti 14 Yhdysvaltain patenttia, jotka liittyivät Ultra Display -yrityksestä sen teknologisten ominaisuuksien parantamiseksi.
Samsung Electronics ja LG Electronics ovat tunnistaneet television mikrolaitteidensa ydinmarkkinoiksi.Molempien yritysten tavoitteena on lisätä kannattavuutta huippuluokan mikrolaitteiden televisioiden avulla ja johtaa huippuluokan televisiomarkkinoita hitaan globaalin television kysynnän edessä.
Viime kuussa Samsung Electronics julkaisi 89 tuuman mikroluokan television Etelä -Koreassa.Tämä tuote lanseerattiin ensimmäisen kerran China: ssa tämän vuoden huhtikuussa ja kiinnitti huomiota 130 miljoonan korealaisen hintaan (97654 Yhdysvaltain dollaria).Sillä välin,
LG Electronics laajentaa Pohjois -Amerikassa viime vuonna lanseerattuaan mikrolaitettua TV -tuotetta.136 tuuman LG Magnit Microled on suunniteltu erityisesti yritysmerkinnöille, mutta integroimalla Webos TV -käyttöjärjestelmä voidaan käyttää myös kirjoittajan televisiona.