Laitos: Odotettu 123%: n lisäys vuonna 2024
Omdian viimeisin raportti osoittaa, että OLED-näytön lähetykset kasvoivat merkittävästi vuonna 2023 415%: n lisäyksen jälkeen vuonna 2022. Tämä suuntaus jatkuu, ja Omdia odottaa,, saavuttaa 1,84 miljoonaa yksikköä teollisuuden johtajien Samsung Display- ja LG -näytön ohjaamana.
OMDIA Display Research Practice -yalianalyytikko Nick Jiang sanoi: "OLED -näytöitä käytetään pääasiassa pelaamiseen, ja ensimmäiseen eSportsiin sisältyy vuoden 2023 Hangzhou -aasialaisten peleihin OLED -näytöt ovat kiinnittäneet lisää huomiota."
Lisäksi COVID-19-epidemia on vaikuttanut kuluttajien käyttäytymiseen, mikä johtaa kannettavien tietokoneiden ja näyttelyiden välisen moninäytön vuorovaikutuksen suuntaukseen sekä kuluttajien kasvavaan kysyntään korkeampien näytön eritelmien (mukaan lukien korkea resoluutio ja virkistysaste).Kun otetaan huomioon hallintajakso ja kolmen vuoden myynnin jälkeinen näyttötuotteiden palveluaika, Omdia odottaa korvausjakson nousevan vähitellen vuodesta 2024.
Omdia totesi, että kun kuluttajat vaativat edelleen korkeampia näyttömäärityksiä ja suurempia näyttökokoja, nestekidenäytön (LCD) paneelien hinnan odotetaan nousevan.Tämä kaventaa nestekidenäytön ja OLED -näyttöjen hintaeroa, mikä tekee epäsuorasti OLED -tekniikan popularisoinnin helpompaa.Lisäksi ylimmän näytön tuotemerkit, kuten Dell, HP, Lenovo, Samsung, LG Electronics, AOC/Philips, ASUS, Acer, MSI ja GigAByte, sisältävät kaikki yhä enemmän OLED -näytöksiä 2024 -tuotteen kokoonpanoon.Toimitusketjun näkökulmasta tämä suuntaus auttaa vähentämään OEM- ja paneeliyritysten kustannuksia.Paneeliyritysten OLED -näyttöjen kasvu voidaan jakaa tasaisesti paneelikustannuksiin, mikä johtaa paneelikustannusten vähentymiseen.OLED Display OEM -yrityksille johtuen useiden OLED -näyttöbrändiasiaasiakkaiden jakamisen muotikustannukset, tuotantokustannukset voidaan vähentää.