Laitos: China: n litium -akkujen hinnat laskivat 2% lokakuussa, ja ylikapasiteetti jatkuu vuoteen 2024 saakka
Tutkimusyrityksen Trendforce Consulting -yrityksen mukaan sähköakkujen markkinoiden riittämättömän kokonaiskysynnän vuoksi litium -akkujen valmistajien halukkuus täydentää varastoja on vähentynyt, ja tällä hetkellä pääpaino on varaston sulattamisessa.Siksi China: n teho litiumparistojen keskimääräinen hinta laski lokakuussa noin 2%, mutta lasku kaventui elokuussa ja syyskuuhun verrattuna.Ylikapasiteetin odotetaan jatkuvan vuoteen 2024 saakka.
Niistä sähköajoneuvojen akkukennojen laski oli noin 2% kuukautta lokakuussa;Kulutuselektroniikan litiumkoboltioksidiakut laskivat 1,3%;Ensienergian varastointisolujen maksimaalinen lasku on 3,3%.
Laitos totesi, että jatkuva ja energian varastointimarkkinoiden jatkuva heikko kysyntä on hidastanut litiumparistojen valmistajien raaka -aineiden hankintojen vauhtia;Samanaikaisesti perinteinen huippukausi on kulunut, ja kysynnän odotetaan olevan vaikea parantaa ennen vuoden loppua, mikä lisää loppupään yritysten vaikeuksia defektoida ja viivästyttää varaston sopeutumisaikaa.
Energian varastointisolujen suhteen China: n markkinoiden tilavuus laski merkittävästi lokakuussa, ja pääasiassa ulkomaisten markkinoiden kysynnän lasku.Lokakuussa litiumrautafosfaattienergian varastointisolujen keskimääräinen hinta laski 0,5 yuaniin/WH: hen, ja laskun odotetaan jatkuvan marraskuussa.
Kulutuselektroniikan litiumkoboltioksidiakujen suhteen kysyntä palautui lokakuussa, ja digitaalisen tuotteen päätehtävän kulutuksen aiheuttama myynnin kasvu;Lisäksi koboltin raaka -aineiden hinta on noussut hiukan.Muiden raaka -aineiden, kuten litiumkarbonaatin, hintojen laskun vaikutuksesta, koboltihappo litiumparistojen keskimääräinen hinta lokakuussa oli kuitenkin 6,43 yuan/AH, lasku 1,3%.Hintojen odotetaan vakiintuvan marraskuussa.
Tällä hetkellä sähköajoneuvoissa käytetyt teho litiumparistot jaetaan pääasiassa neliömäisiin kolmiosaisiin litiumparistoihin, neliömäisiin rautafosfaattilitiumparistoihin, pehmeisiin paketteihin.Vuonna 2024 ja myynti Euroopassa ja Pohjois -Amerikassa kasvaa myös edelleen.Tällä hetkellä puhtaiden sähköajoneuvojen ja plug-in-hybridi-ajoneuvojen maailmanlaajuinen osuus ei ole vielä ylittänyt 10%, joten kasvupotentiaali on merkittävä.
Laitos ennustaa, että China: n litium -akkujen vienti on hyvä suorituskyky vuonna 2024, mutta ylikapasiteetti jatkuu vuoteen 2024 saakka, ja China: n tehon akkujen hinnat odotetaan edelleen hitaasti vuonna 2024.