Näytä kaikki

Katso englanninkielisestä versiosta virallisena versiona.Palata

France(Français) Germany(Deutsch) Italy(Italia) Russian(русский) Poland(polski) Czech(Čeština) Luxembourg(Lëtzebuergesch) Netherlands(Nederland) Iceland(íslenska) Hungarian(Magyarország) Spain(español) Portugal(Português) Turkey(Türk dili) Bulgaria(Български език) Ukraine(Україна) Greece(Ελλάδα) Israel(עִבְרִית) Sweden(Svenska) Finland(Svenska) Finland(Suomi) Romania(românesc) Moldova(românesc) Slovakia(Slovenská) Denmark(Dansk) Slovenia(Slovenija) Slovenia(Hrvatska) Croatia(Hrvatska) Serbia(Hrvatska) Montenegro(Hrvatska) Bosnia and Herzegovina(Hrvatska) Lithuania(lietuvių) Spain(Português) Switzerland(Deutsch) United Kingdom(English) Japan(日本語) Korea(한국의) Thailand(ภาษาไทย) Malaysia(Melayu) Singapore(Melayu) Vietnam(Tiếng Việt) Philippines(Pilipino) United Arab Emirates(العربية) Iran(فارسی) Tajikistan(فارسی) India(हिंदी) Madagascar(malaɡasʲ) New Zealand(Maori) Brazil(Português) Angola(Português) Mozambique(Português) United States(English) Canada(English) Haiti(Ayiti) Mexico(español)
KotiblogiKuinka paljon tiedät auton akun painosta?
28.04.2024

Kuinka paljon tiedät auton akun painosta?


Autojen käytön lisääntyessä samoin tekniikka, joka heille valtuutetaan, etenkin kun kyse on välttämättömästä paristosta.Akun painon vaikutusta ajoneuvojen dynamiikkaan ei voida yliarvioida.Kevyemmät akut, kuten litium-ionista valmistetut, tarjoavat parannettua polttoainetehokkuutta ja suuremman joustavuuden sijoittamisessa, mikä edistää ajoneuvojen tasapainoa ja käsittelyä.Tämä tapahtuu kuitenkin kestävyyden ja usein tehon kustannuksella, missä raskaampia lyijyakkuja saattaa olla voimassa.Akun painon ja tyypin valinta sisältää strategisen tarkastelun ajoneuvon suunnitellusta käytöstä, ympäristöolosuhteista ja tasapainosta kustannusten ja suorituskyvyn pitkäikäisyyden välillä.Integroimalla tämän kattavan ymmärryksen autovalmistajat ja ajoneuvojen omistajat voivat tehdä tietoisia päätöksiä, jotka optimoivat sekä ajoneuvojensa suorituskyvyn että ympäristöjalanjäljen.Tämä artikkeli pohtii erityyppisiä autoparistoja keskittyen merkittäviin eroihin lyijy- ja litium-ioni-akkujen välillä ja erityisiin skenaarioihin, joissa kukin tyyppi on erinomainen.Akkupainon erot eivät vain heijasta niiden rakenteen ja materiaalien monimuotoisuutta, vaan korostavat myös niiden integrointia ajoneuvojen toiminnallisuuteen ja tehokkuuteen.Tutkimalla näitä variaatioita saamme käsityksen siitä, kuinka akkutekniikan kehitys voi parantaa ajoneuvojen suorituskykyä ja käyttökokemusta.

Luettelo


1. Paljonko auton akku painaa?
2. Mistä tiedän auton akun painon?
3. Auton paristojen tyypit
4. Kymmenen auton akkupaketin suositusta
5. Eri brändien paino auto -akkuja
6. Kuinka löytää paras auton akkupaino?
7. Kevyiden akkujen edut ja haitat
8. Johtopäätös

 Car battery
Kuva 1: Auton akku

Paljonko auton akku painaa?


Eri auto -akkuilla on erilaiset painot.Tämä ero ei heijasta pelkästään akkujen tekniikan ja materiaalien eroja, vaan myös niiden erilaisia ​​rooleja ajoneuvojen suunnittelussa.Yksityiskohtainen analyysi näistä painomuutoksista voi auttaa ymmärtämään, kuinka akkutekniikka vaikuttaa auton kokonaistulokseen ja tehokkuuteen.

Lyijyhahmoparistoja, koska autoakkujen klassinen valinta käytetään yleensä perinteisissä autoissa.Niiden paino vaihtelee yleensä 30-50 kiloa (noin 13 - 23 kiloa).Tämän tyyppistä akkua käytetään laajasti pääasiassa siksi, että sen tuottaminen on suhteellisen halpaa ja se on osoittanut luotettavuutensa ja helpon ylläpidon monien vuosien käytön aikana.Vaikka lyijyakkujen paristot ovat raskaampia ja niillä on alhaisempi energiatiheys, niiden kypsät palautusjärjestelmät ja alhaisemmat korvauskustannukset pitävät ne kilpailukykyisinä perinteisten polttoaine-ajoneuvojen keskuudessa.

Teknologian kehityksen myötä hybridi sähköajoneuvot ja puhtaat sähköajoneuvot alkavat omaksua edistyneempää akkutekniikkaa.Hybridi-autoissa, kuten Toyota Prius, on usein nikkelimetallien hydridiakkuja tai edistyneempiä litium-ioni-akkuja, jotka voivat painaa jopa 100 kiloa (noin 45 kiloa).Nikkelimetallien hydridiakut tarjoavat parempaa energiatiheyttä kuin lyijyhappea ja sopivat vaihtamaan sähkö- ja polttoainetehtävien tarpeiden välillä.Litium-ioni-akkuja käytetään viimeisimmissä hybridi- ja sähköajoneuvoissa niiden korkeamman energiatiheyden ja pidemmän käyttöiän vuoksi niiden korkeammista alkuperäiskustannuksista huolimatta.

Erityisesti puhtaat sähköajoneuvot, kuten Tesla Model S, käyttävät suuria litium-ioni-akkuja, jotka painavat yli 1000 puntaa.Tesla Model S: n akku on noin 1200 puntaa (noin 540 kiloa).Tämä suuri akku ei vain tue ajoneuvojen pitkän matkan ajamista ja vähentää latausaikojen määrää, vaan on myös suosittu erinomaisesta energian vapautumistehokkuudesta ja nopeasta latausominaisuudesta.Litium-ioni-akkujen käyttö merkitsee suurta edistystä sähköajoneuvotekniikassa, koska niiden korkea energiatiheys ja alhaiset itsensä purkautumisnopeudet tekevät sähköajoneuvoista toteuttamiskelpoisen vaihtoehdon pitkän matkan matkoille.

Näiden akkujen paino liittyy suoraan ajoneuvojen suunnittelupäätöksiin, kuten ajoneuvon voimansiirtoasetteluun, rakenteelliseen lujuuteen ja tehon tehokkuuteen.Raskaampi akku voi edellyttää ajoneuvon olevan voimakkaampi tukirakenne, mikä voi vaikuttaa ajoneuvon kokonaispainoon ja energiatehokkuuteen.Siksi autonvalmistajien on harkittava paristojen painoa, kustannuksia, elinkaaria ja ympäristövaikutuksia suunnittelussa.


Mistä tiedän auton akun painon?


Auton akun painon määrittämiseksi tarkasti, kun suoraa tietoa ei ole helposti saatavilla, voit seurata sarjaa käytännöllisiä vaiheita, mikä parantaa ymmärrystäsi sekä prosessista että kyseisistä yksityiskohdista.

Tutki alun perin akkua, joka on suorin lähestymistapa.Tässä etiketissä luetellaan yleensä paino punnalla tai kilogrammilla välttämättömien teknisten yksityiskohtien, kuten akun koostumuksen ja jännitteen, rinnalla.Tarrat tarkastavat suoraviivaista: nostat konepellin, etsit akun, joka on usein kiinnitetty moottoritilan nurkkaan ja pyyhkiä pois kaikki lika tai lika peittää etiketin.Jos etiketti on haalistunut tai kulunut, mikä on yleistä vanhempien paristojen kanssa, seuraava askel on löytää akun opas.Tämä käsikirja on tyypillisesti tallennettu hansikaslokeroon tai ajoneuvosi huoltotietueisiin, ja se sisältää kattavia eritelmiä ja huolto -ohjeita akkulle.

Jos etiketti ei ole lukemattomia ja käsikirja puuttuu, seuraava vaihtoehto on tunnistaa akun BCI -numero.Tämä koodi on alan standardi, joka tarjoaa yksityiskohtaisia ​​tietoja akun koosta, tyypistä ja painosta.Usein akun puolelta löytyy tätä numeroa voidaan käyttää viittaamaan BCI -koodia vastaavaan määritelmälehteen.Monet akkuvalmistajat ja myyjät tarjoavat online -työkaluja, joissa BCI -numeroon syötetään yksityiskohtaisia ​​eritelmiä.

Jos kaikki muu epäonnistuu, tavoittaminen suoraan akun valmistajalle on luotettava varaosa.Valmistajat ylläpitävät yksityiskohtaisia ​​tietoja tuotteistaan ​​ja voivat tarjota tarkkoja tietoja akun mittoista, painosta ja sen hyödyntämästä tekniikasta.Suora kosketus valmistajan kanssa ei vain varmista tarkkoja tietoja, vaan tarjoaa myös asiantuntija -ohjeita akun ylläpidosta ja yhteensopivuudesta varmistamalla, että käyttämäsi akku sopii ihanteellisesti ajoneuvoon.

Tarkkailemalla näitä vaiheita voit määrittää tarkasti auton akun painon.Tämä prosessi ei vain syventä ymmärrystäsi akun fyysisistä ja teknisistä ominaisuuksista, vaan auttaa myös merkittävästi, kun joudut tekemään tietoisia päätöksiä akun vaihtamisesta tai päivityksistä.Jokainen vaihe rakentuu viimeiseen, muodostaen loogisen sekvenssin, joka rikastuttaa operatiivista kokemustasi ja ymmärrystä mukana olevista tehtävistä.


Autoparistojen tyypit


Auton paristoja on erityyppisiä, jokaisella on ainutlaatuiset ominaisuudet, jotka keskittyvät pääasiassa lyijy- ja litium-ion-akkuihin.Vaikuttavaan tutkimukseen sisältyy kunkin tyypin perusrakenteen, painoon vaikuttavien tekijöiden ja erityisten ominaisuuksien tarkastelu.

Lyijyhampa-akut ovat yleisiä nykyaikaisissa ajoneuvoissa.Ne koostuvat lyijylevyistä, jotka on upotettu rikkihapon ja veden liuokseen.Näiden paristojen paino riippuu merkittävästi niiden koosta ja rakentamisesta.Esimerkiksi useimmista henkilöautoista ja kevyistä kuorma -autoista löytyvät yhteiset ryhmän 35 tai 65 paristot painaavat 25–40 kiloa.Sitä vastoin suurempia ryhmän 75 akkuja, joita käytetään täysikokoisissa poimintarhuuksissa, maastoautoissa ja joissain ylellisissä ajoneuvoissa, vaihtelevat tyypillisesti 50-60 kiloa.Raskaiden ja hyötyajoneuvojen osalta käytetään vielä suurempia ryhmän 31 akkuja, painaa yli 70 kiloa.

 Lead-acid battery
Kuva 2: Lyijyakku


Useat tekijät vaikuttavat lyijyakkun painoon.Pakkauskoko sanelee akun fyysiset mitat ja perusrakenteen, mikä vaikuttaa sen painoon.Esimerkiksi pienempi ryhmä 24 akku on noin 13 "x6,5" x7.5 ", kun taas suurempi ryhmä 31 on 13" x6 11/16 "x9 3/8".Virtakapasiteetti, joka on osoittanut kylmän kammion vahvistimella (CCA) tai varantokapasiteettilla (RC), on myös rooli.Korkeammat CCA- tai RC -luokitukset vaativat isompia, raskaampia levyjä ja enemmän elektrolyyttejä toimimaan tehokkaasti.Akkupäätteiden - joko ylä- tai sivu - kokoonpano vaikuttaa myös akun painoon.Yläterminaaliset akut ovat tyypillisesti kevyempiä, koska niiden kotelot voidaan tehdä ohuemmiksi.Toisaalta sivuterminaaliset akut tarvitsevat paksummat seinät puristusvoimien käsittelemiseksi, mikä tekee niistä raskaampia.Materiaalien valinta, kuten lyijykalsium- tai lyijy-tinseokset, verrattuna puhtaan lyijyn verrattuna, vaikuttaa myös painoon, joka on yleensä kevyempi.

Lithium-ion batteries
Kuva 3: Litium-ion-akut


Kevyestä ja pienikokoisestaan ​​tunnetut litium-ioni-akut ovat yhä suositumpia autoteollisuudessa korvaaen perinteiset lyijyakkut.Keskikokoinen litium-ioni-akku painaa tyypillisesti vain 10-15 kiloa, mikä on huomattavasti vähemmän kuin vertailukelpoinen lyijyakku, joka voi painaa yli 30 kiloa.Litium-ioni-akkujen vähentynyt paino vähentää ajoneuvon yleistä taakkaa, mikä parantaa polttoainetehokkuutta ja laajentaa ajoaluetta, mikä tekee niistä erityisen sopivia sähkö- ja hybridi-ajoneuvoihin.

Tavallisten märkien solujen, AGM -solujen ja geelisolujen välillä on myös huomattavia painoeroja.Tavalliset märät akut sisältävät nestemäisen rikkihappoelektrolyytin, kun taas AGM -akut sisältävät kalkkamatoihin absorboituneen elektrolyytin lisäämällä hieman niiden painoon.Geeliparistot käyttävät piidioksidipohjaista geelielektrolyyttiä, joka vaatii paksummat sisäiset levyt kuivumisen estämiseksi, mikä yleensä tekee niistä 2-5 kiloa raskaampia kuin niiden märät kollegansa.Nämä teknologiset ja materiaalimuutokset vaikuttavat merkittävästi akun suorituskykyyn ja soveltuvuuteen.


Kymmenen auton akkua koskevaa suositusta


Oikean auton akun valitseminen sisältää käytettävissä olevien eri tietojen ja tyyppien ymmärtämisen.Tämä opas pohtii kymmenen yleisimmin käytetyn akkuneuvoston kansainvälisen (BCI) ryhmäkokojen erityispiirteitä autoakkujen kanssa vertaamalla lyijy- ja litium-ioni-akkuja eri ajoneuvojen eri tarpeisiin.

Lead-happojen paristot ovat yleisiä autoteollisuudessa niiden kestävyyden ja kustannustehokkuuden vuoksi.Nämä paristot ovat erityisen sopivia ajoneuvoille, joissa on raskaampia sähkökuormia, kuten ne, joilla on yksityiskohtaiset multimediajärjestelmät tai vinssit.Virkistysajoneuvoille, jotka tyypillisesti luottavat syvän syklin paristoihin laajennetun virrankäyttöä varten, tässä keskitytään aloitusparistoihin, jotka ovat ihanteellisia sekä vakio- että hyötyajoneuvoille.

BCI-ryhmän 24 paristot, jotka tunnetaan syvästä syklistä ja kaksoiskäyttöisistä ominaisuuksistaan, sopivat erinomaisesti kaksoisakkujärjestelmillä varustetuille ajoneuvoille.Ne painaavat 43–57 kiloa (noin 19,5 - 25,8 kg), mikä on todistus heidän kyvystään ylläpitää säännöllisiä syviä päästöjä.Tilanteissa, joissa ryhmän 24 paristot eivät ole käytettävissä, ryhmän 34 paristot toimivat elinkelpoisena korvikkeena.Vaikka ryhmän 34 paristot ovat kevyempiä ja pienempiä, ne on erityisesti suunniteltu käynnistyssovelluksiin ja ne voivat toimittaa voimakkuusmoottoreihin tarvittavan voimakkaan virran.


Malli

Akkutyyppi
Kemia

Kapasiteetti (AH)
RC (min)

CCA
MCA

Paino (lbs/kg)

Acdelco M24AGM

Syvän sykli
Yhtiökokous

80
140

500
625

43,0 lbs;~ 19,5 kg
-

Battle Born BB1250

Syvän sykli
LIFEPO4

50
120

60a Const.
100a 30s

22 lbs;9,96 kg
-

Battle Born BB1275

Syvän sykli
LIFEPO4

75
180

100a const.
200a 30s

27 lbs;12,23 kg

Exide Edge FP-AGM24DP

Kaksoiskäyttö
Yhtiökokous

75
145

775
930

50 lbs;~ 22,7 kg

Lifeline GPL-24T

Syvän sykli
Yhtiökokous

80
149

550
680

56 lbs;25,5 kg
-

Litimi 12 V 100AH ​​MINI

Syvän sykli
LIFEPO4

100
240

100a jatkoa
250a 5 sekuntia

19 lbs;8,6 kg

Mahtava Max ML75-12

Syvän sykli
Yhtiökokous

77
-

-
-

50,71 lbs;~ 22,97 kg

Mahtava Max ML75-12 -geeli

Syvän sykli
Geeli

75
-

-
-

50,55 lbs;22,9 kg
-

NorthStar NSB-AGM24F

Kaksoiskäyttö
Yhtiökokous

76
160

840
1000

57 lbs;~ 25,8 kg
-

Power Sonic PS-12750

Syvän sykli
Yhtiökokous

78
-

900A 5s

50,6 lbs;22,9 kg
-

UPG UB12750

Syvän sykli
Yhtiökokous

75
-

-
-

49,1 lbs;~ 22,3 kg

VMAXTANKS FLP24-1265

Syvän sykli
LIFEPO4

65
~ 150

65a const.
120A 3S.

15,5 lbs, 7,0 kg
-

VMAXTANKS MB107-85

Syvän sykli
Yhtiökokous

85
170

-
-

55 lbs;~ 24,9 kg

VMAXTANKS MR107-85

Syvän sykli
Yhtiökokous

85
160

-
700

55 lbs;~ 24,9 kg

VMAXTANKS SLR-85

Syvän sykli
Yhtiökokous

85
180

-
-

55 lbs;~ 24,9 kg

Weize FP12750/TL1275

Syvän sykli
Yhtiökokous

77
-

-
-

46 lbs;20,9 kg

Kartoittaa 1: Suosituimpien BCI -ryhmän 24 paristojen tekniset tiedot


BCI Group 34/78 -akkut sekoittavat sekä aloitus- että syvän syklin paristojen ominaisuudet.Niiden paino on 37 - 51 kiloa (noin 16,8 - 23,1 kg), ja ne on suunniteltu tukemaan sekä ylä- että sivuliitäntää, mikä tekee niistä monipuolisia erilaisille ajoneuvojen asetuksille.


Malli

Akkutyyppi
Solutyyppi

Kapasiteetti (AH)
RC (min)

CCA
MCA

Paino (lbs/kg)

Acdelco 78AGM

Aloitus-
Yhtiökokous

60 60
115

740
890

37,8 lbs;17,2 kg
-

Bosch Group 78 Platinum

Kaksoiskäyttö
Yhtiökokous

60 60
120

770
-

43 lbs;19,5 kg
-

Delphi Bu9078 Maxstart

Aloitus-
Yhtiökokous

55
120

775
-

43 lbs;19,5 kg
-

Northstar NSB-AGM34/78

Kaksoiskäyttö
Yhtiökokous

65
134

880
1050

51 lbs;23,1 kg
-

Northstar NSB-AGM78

Kaksoiskäyttö
Yhtiökokous

65
134

880
1050

51 lbs;23,1 kg
-

Odyssey 34/78-PC1500DT

Kaksoiskäyttö
Yhtiökokous

68
135

850
1050

49,5 lbs;22,4 kg
-

Odyssey 78 PC1500

Kaksoiskäyttö
Yhtiökokous

68
135

850
1050

49,5 lbs;22,4 kg
-

Odyssey 78-790

Kaksoiskäyttö
Yhtiökokous

61
114

792
990

47,1 lbs;21,4 kg
-

Optima 8004-003 34/78 Redtop

Aloitus-
Yhtiökokous

50
100

800
1000

38,8 lbs;17,6 kg
-

Optima 8014-045 D34/78 Keltainen

Kaksoiskäyttö
Yhtiökokous

55
120

750
870

43,5 lbs;19,7 kg
-

Optima 8078-109 78 Redtop

Aloitus-
Yhtiökokous

50
100

800
1000

39,5 lbs;17,9 kg
-

Kartoittaa 2: Suosituimman BCI -ryhmän 34/78 paristojen tekniset tiedot


Henkilöautojen osalta BCI Group 35 -akkut ovat yleinen valinta.Nämä paristot vaihtelevat 31 - 50 kiloa (noin 14 - 22,7 kg).Näiden akkujen litiumvariantit ovat huomattavasti kevyempiä, keskimäärin noin 16 kiloa (noin 7,3 kg), mikä vähentää ajoneuvon kokonaispainoa ja parantaa polttoainetehokkuutta.


Malli

Akku Tyyppi

Akkukemia

Ah

RC

CCA

MCA

Paino (lbs/kg)

Arc-anteliryhmä 35

Aloitus-
LIFEPO4

40
~ 96

900
-

16 lbs;7,3 kg
-

Bosch S6523b

Kaksois- Tarkoitus
Yhtiökokous

53
110

650
780

40 lbs;18,1 kg
-

Delphi Bu9035

Kaksois- Tarkoitus
Yhtiökokous

50
100

680
-

40 lbs;18,1 kg
-

Diehard 38275

Kaksois- Tarkoitus
Yhtiökokous

50
100

650
-

42 lbs;19,0 kg
-

Northstar NSB-AGM35

Kaksois- Tarkoitus
Yhtiökokous

60 60
115

740
880

49 lbs;22,2 kg
-

Optima 8020-164 35 Redtop

Aloitus-
Yhtiökokous

44
90

720
910

31.7 lbs;14,4 kg

Optima 8040-218 D35 Yellowtop

Kaksois- Tarkoitus
Yhtiökokous

48
98

620
770

36.4 lbs;16,5 kg
-

Odyssey 35-PC1400T

Kaksois- Tarkoitus
Yhtiökokous

65
130

850
950

50 lbs;22,7 kg
-

Odyssey ODP-AGM35

Kaksois- Tarkoitus
Yhtiökokous

59
110

675
-

45,9 lbs;20,8 kg
-

Powertex PTLG35

Kaksois- Tarkoitus
LIFEPO4

48
~ 115

430
910

13.5 lbs;6,1 kg
-

Xing -soluryhmä 35

Kaksois- Tarkoitus
LIFEPO4

42
~ 100

500
-

13.6 lbs;6,2 kg
-

Kartoittaa 3: Suosituimpien BCI Group 35 -akkujen tekniset tiedot


BCI -ryhmän 47 paristot (H5, L2, 55L2), joita esiintyy yleensä pienikokoisissa autoissa ja pienemmissä ajoneuvoissa, painoalue on 39 - 41 kiloa (noin 17,7–18,6 kg), mikä tarjoaa kompaktin tehon liuoksen ilman liiallista irtotavaraa.


Malli

Akkutyyppi
Solutyyppi

Kapasiteetti (AH)
RC (min)

CCA
MCA

Paino (lbs/kg)

Acdelco 47AGM Professional

Aloitus-
Yhtiökokous

60 60
115

630
-

39,2 lbs;17,8 kg
-

ACDELCO 47AGMA KULTA

Aloitus-
Yhtiökokous

60 60
105

660
-

39,24 lbs;17,8 kg
-

Bosch S6-47 AGM-akku

Aloitus-
Yhtiökokous

60 60
100

600
690

39 lbs;17,7 kg
-

Deka 9A47 -pelaaja

Kaksoiskäyttö
Yhtiökokous

60 60
100

600
690

39 lbs;17,7 kg
-

Delphi Bu9047 Maxstart

Aloitus-
Yhtiökokous

60 60
100

600
-

38,5 lbs;17,5 kg
-

Interstate -ryhmä 47/H5 -akku

Aloitus-
Märkä/tulva

54
100

650
810

32,9 lbs;14,9 kg
-

Interstate -ryhmä 47/H5 AGM Akku

Aloitus-
Yhtiökokous

60 60
100

650
750

39,2 lbs;17,8 kg
-

Marxon AGM-L60-MX-akku

Aloitus-
Yhtiökokous

60 60
105

660
-

40,97 lbs;18,6 kg
-

Optima dh5 keltainen

Kaksoiskäyttö
Yhtiökokous

64
115

700
-

44 lbs;20 kg
-

Uplus AGM-L60-up akku

Aloitus-
Yhtiökokous

60 60
105

660
-

40 lbs;18,1 kg
-

Weze Group 47 -akku

Kaksoiskäyttö
Yhtiökokous

60 60
100

680
-

41,6 lbs;18,9 kg
-

Kartoittaa 4: Suosituimpien BCI -ryhmän 47 paristojen tekniset tiedot


Monille eurooppalaisille ajoneuvoille BCI -ryhmän 48 paristot (H6, L3, 66L3) ovat sopivia, paino 45–54 kiloa (noin 20,4 - 24,5 kg).Ne tarjoavat tasapainoisen kompromissin koon ja tehokapasiteetin välillä.


Malli

Akkutyyppi
Solutyyppi

Kapasiteetti (AH)
RC (min)

CCA
MCA

Paino (lbs/kg)

Acdelco 48AGM Professional

Aloitus-
Yhtiökokous

70
120

760
-

45,5 lbs;20,6 kg
-

Deka 9A48 -pelaaja

Kaksoiskäyttö
Yhtiökokous

70
120

760
875

45 lbs;20,4 kg
-

Delphi Bu9048 Maxstart

Aloitus-
Yhtiökokous

70
120

760
-

45,5 lbs;20,6 kg
-

Interstate MTX-48/H6 AGM

Aloitus-
Yhtiökokous

70
-

760
-

45,4 lbs;20,6 kg
-

Marxon Group 48 H6 L3

Aloitus-
Yhtiökokous

70
120

760
-

46,53 lbs;21,1 kg
-

Northstar NSB-AGM48

Kaksoiskäyttö
Yhtiökokous

69
135

775
880

48 lbs;21,8 kg
-

Odyssey-akku 48-720 akku

Kaksoiskäyttö
Yhtiökokous

69
130

723
842

48 lbs;21,8 kg
-

Optima -paristot DH6 Keltainen

Kaksoiskäyttö
Yhtiökokous

72
140

800
928

54 lbs;24,5 kg

Uplus -ryhmä 48 akku

Aloitus-
Yhtiökokous

70
120

760
-

46,53 lbs;21,1 kg
-

Weze -ryhmä 48 akku

Kaksoiskäyttö
Yhtiökokous

70
120

760
-

47,5 lbs;21,5 kg
-

XS Power D4800

Kaksoiskäyttö
Yhtiökokous

60 60
120

-
815

47,6 lbs;21,6 kg
-

Kartoittaa 5: Suosituimpien BCI -ryhmän 48 paristojen tekniset tiedot


BCI -ryhmän 49 paristot (H8, L5, 88L5), joita käytetään yleisesti suurissa ajoneuvoissa, ovat raskaampia, välillä 57 - 63 kiloa (noin 25,9 - 28,6 kg).Tämä paino osoittaa niiden kapasiteetin suurempaan energian varastointiin ja tuotantoon, jotka sopivat ajoneuvoihin, jotka vaativat enemmän vankempia energiaratkaisuja.


Malli

Akkutyyppinen solutyyppi

Kapasiteetti (AH) RC (min)

CCA MCA

Paino (lbs/kg)

Acdelco 49AGM Professional

Aloitus-
Yhtiökokous

95
160

900
-

58,6 lbs;26,6 kg
-

Bosch S6588B S6 Flat Plate AGM Akku

Aloitus-
Yhtiökokous

92
160

850
-

61,9 lbs;28,1 kg
-

Deka 9AGM49 AGM -pelottelija Akku

Aloitus-
Yhtiökokous

92
170

850
975

58,5 lbs;26,5 kg
-

Delphi Bu9049 Maxstart

Aloitus-
Yhtiökokous

92
170

850
-

58 lbs;26,3 kg
-

Duracell AGM49 -akku

Aloitus-
Yhtiökokous

92
170

850
975

57,8 lbs;26,2 kg
-

Exide Edge FP-AGML5/49 Flat Levyyhtiö

Kaksoiskäyttö
Yhtiökokous

92
160

850
-

59,8 lbs;27,1 kg
-

Full River FT890-49

Kaksoiskäyttö
Yhtiökokous

80
168

890
1070

61,1 lbs;27,7 kg
-

Interstate MTX-49/H8

Aloitus-
Yhtiökokous

95
160

900
1000

59 lbs;26,7 kg
-

Odyssey 49-950 Suorituskyky

Kaksoiskäyttö
Yhtiökokous

94
160

950
1150

62,8 lbs;28,5 kg
-

Weze Group 49 -akku

Kaksoiskäyttö
Yhtiökokous

95
160

900
-

56,43 lbs;25,56 kg
-

XS Power D4900

Kaksoiskäyttö
Yhtiökokous

80
169

-
1075

59 lbs;26,8 kg
-

Kartoittaa 6: Suosituimpien BCI -ryhmän 49 paristojen tekniset tiedot



BCI -ryhmä 51/51R -akut asennetaan usein aasialaisiin autoihin.Nämä paristot osoittavat merkittävän painonmuutoksen 25 - 43 kiloa (noin 11,4 - 19,5 kg).Syvän syklin versiot ovat yleensä raskaampia kuin lähtöversiot, korostaen niiden ylivoimaisen kestävyyden.


Malli

Akkutyyppi
Solutyyppi

Kapasiteetti (AH)
RC (min)

CCA
MCA

Paino (lbs/kg)

ACDELCO ACDB24R

Kaksoiskäyttö
Yhtiökokous

45
70

325
390

29,11 lbs;13,2 kg
-

Deka/itä Penn 8amu1r

Aloitus-
Yhtiökokous

-
45

320
400

25 lbs;11,3 kg
-

Delphi Bu9051p Maxstart

Kaksoiskäyttö
Yhtiökokous

46
60 60

325
390

29,5 lbs;13,4 kg
-

Optima 8071-167 D51

Kaksoiskäyttö
Yhtiökokous

38
66

450
575

26 lbs;11,8 kg

Optima 8073-167 D51R

Kaksoiskäyttö
Yhtiökokous

38
66

450
575

26 lbs;11,8 kg

VMAXTANKS SLR60

Syvän sykli
Yhtiökokous

60 60
135

-
-

43 lbs;19,5 kg
-

Kartoittaa 7: Suosituimpien BCI -ryhmän 51 ja 51R -paristojen tekniset tiedot


BCI -ryhmän 65 paristoa, joita käytetään suuremmissa ajoneuvoissa, kuten kuorma -autoissa ja maastoautoissa, painaa 45 - 57 kiloa (noin 20,4 - 25,9 kg).Heidän litiumin vastineet ovat paljon kevyempiä, noin 26 kiloa (noin 11,8 kg), mikä tarjoaa vertailukelpoisen suorituskyvyn vähentyneellä painolla.


Malli

Akkutyyppi
Solutyyppi

Kapasiteetti (AH)
RC (min)

CCA
MCA

Paino (lbs/kg)

Acdelco 65AGM

Kaksoiskäyttö
Yhtiökokous

-
120

750
-

42,5 lbs;19,3 kg

Acdelco 65AGMHRC

Kaksoiskäyttö
Yhtiökokous

70
150

775
-

45,8 lbs;20,75 kg
-

Acdelco 65xagm

Kaksoiskäyttö
Yhtiökokous

74
145

950
-

58 lbs;26,3 kg
-

Bosch S6551B S6

Kaksoiskäyttö
Yhtiökokous

70
140

760
910

54,9 lbs;24,9 kg
-

Deka 9A65

Kaksoiskäyttö
Yhtiökokous

75
150

775
955

46 lbs;20,85 kg
-

Delphi Bu9065 65

Kaksoiskäyttö
Yhtiökokous

75
150

750
-

47,5 lbs;21,5 kg
-

Täysi kaasu FT930-65

Kaksoiskäyttö
Yhtiökokous

75
150

930
1070

57,5 lbs;26,1 kg
-

Northstar NSB-AGM65

Kaksoiskäyttö
Yhtiökokous

69
135

930
1070

55 lbs;24,9 kg

Odyssey 65-760

Kaksoiskäyttö
Yhtiökokous

64
129

762
890

49,8 lbs;22,6 kg
-

Odyssey 65-PC1750T

Kaksoiskäyttö
Yhtiökokous

74
145

950
1070

54 lbs;24,5 kg

Renogy RBT100LFP12S-G1

Syvän sykli
Litium

100
~ 240

100a Max.jatkoa

26 lbs;11,8 kg
-

XS Power D6500

Kaksoiskäyttö
Yhtiökokous

75
150

-
1070

58,3 lbs;26,4 kg
-

Kartoittaa 8: Suosituimpien BCI -ryhmän 65 paristojen tekniset tiedot


Lopuksi, BCI -ryhmä 75 -akkut ovat optimaalisia ajoneuvoille, jotka tarvitsevat kompaktin, mutta luotettavan lähtövirtalähteen.Nämä paristot ovat suhteellisen kevyempiä, painaa 33 - 46 kiloa (noin 15 - 20,9 kg).


Malli

Akkutyyppi
Solutyyppi

Kapasiteetti (AH)
RC (min)

CCA
MCA

Paino (lbs/kg)
Arvostelu

Delphi Bu9075DT Maxstart

Aloitus-
Yhtiökokous

60 60
100

680
-

41,0 lbs;18,6 kg
-

Odyssey 75-PC1230

Kaksoiskäyttö
Yhtiökokous

55
110

760
815

45,5 lbs;20,6 kg
-

Odyssey 75/86-PC1230DT

Kaksoiskäyttö
Yhtiökokous

55
110

760
815

45,5 lbs;20,6 kg
-

Odyssey ODP-AGM7586

Kaksoiskäyttö
Yhtiökokous

49
89

708
760

43,4 lbs;19,7 kg
-

Optima 8022-091 75/25 Redtop

Aloitus-
Yhtiökokous

44
100

720
910

33,1 lbs;15,0 kg
-

Optima 8042-218 D75/25 Keltainen

Kaksoiskäyttö
Yhtiökokous

48
98

620
770

37,8 lbs;17,2 kg
-

Kartoittaa 9: Suosituimpien BCI -ryhmän 75 paristojen tekniset tiedot


Ymmärtämällä kunkin akkuryhmän yksityiskohdat ajoneuvojen omistajat voivat tehdä tietoisempia valintoja, jotka vastaavat niiden erityistarpeita, varmistaen, että niiden ajoneuvot on varustettu parhaalla mahdollisella akulla pitkäikäisyyttä ja suorituskykyä varten.


Eri merkintöjen paino auto -akkuja


Jokaisen tuotemerkin akun paino vaihtelee, ja siihen vaikuttaa tekniikka, materiaalit ja tarkoitettu käyttö, ja tarjoaa käsityksen siitä, mitä käyttäjät voivat odottaa ajoneuvojen toiminnallisuudesta.

Bosch


Boschia vietetään korkealaatuisten akkujen tuottamiseksi, jotka varmistavat luotettavan suorituskyvyn.Heidän ryhmänsä 35 paristoa painaa 38 - 42 kiloa, jotka sopivat saumattomasti tavallisiin henkilöautoihin uhraamatta kestävyyttä tai voimaa.Ryhmän 65 paristot, jotka ovat raskaampia, ovat 45-50 kiloa, on suunniteltu suuremmille ajoneuvoille, kuten maastoautoille ja kuorma -autoille, ja ne on varustettu hallitsemaan huomattavia sähkötarpeita.

Bosch
Kuva 4: Bosch


Optimaa


Optima erottuu AGM (absorboiva lasimato) tekniikalla, mikä parantaa tehon tehokkuutta ja pitkäikäisyyttä.Optiman Redtop- ja YellowTop -sarja ovat huomattavasti raskaampia 10-15 kilolla verrattuna muiden tuotemerkkien vastaaviin malleihin.Tämä lisätty paino tulee suunnittelusta, joka tukee sekä syvää lähtövoimaa että kestävyyttä syvän pyöräilyn kannalta, mikä tekee näistä akkuista täydellisen ajoneuvoille, jotka vaativat jatkuvia ja vankkoja energiatarvikkeita.

 Optima
Kuva 5: Optima


Everstart


Everstart tarjoaa taloudellisen vaihtoehdon ilman suorituskykyä.Heidän ryhmänsä 35 paristoa painaa noin 37 - 39 kiloa, ja ryhmä 65 paristoa painaa 43 - 46 kiloa, mikä vastaa tiiviisti kalliimpien tuotemerkkien kanssa.Tämä paikannus tekee Everstartista houkuttelevan, kustannustehokkaan vaihtoehdon ilman suuria uhrauksia akun suorituskyvyssä tai painossa.

 EverStart
Kuva 6: Everstart


Diehard


Diehard, joka tunnetaan luotettavuudestaan ​​ja Searsin omistama, tarjoaa paristoja, jotka vaihtelevat 26 - 29 puntaa ryhmälle 24, sopivat pienemmille ajoneuvoille.Heidän ryhmänsä 65 paristoa painaa 39–46 kiloa, mikä on suurempien ajoneuvojen akkujen odotettua, ylläpitäen teollisuusstandardeja.

DieHard
Kuva 7: Diehard


Odysseia


Odysseyn äärimmäiset AGM-akut on varustettu raskailla levyillä kestämään kovia olosuhteita, mikä parantaa niiden kestävyyttä ja tehokkuutta.Ryhmälle 35 46-52 kiloa painaa nämä akut on optimoitu kylmemmälle ilmastolle välttämättömiin erinomaisiksi kylmäsajojen ominaisuuksille, joissa akun suorituskyky on kriittinen.

 Odyssey
Kuva 8: Odyssey


AC Delco


AC Delco, General Motorsin OEM -tuotemerkki, käsityöparistot, jotka on räätälöity laajalle GM -ajoneuvoille.Heidän ryhmänsä 35 paristoa, jotka painaavat 34 - 38 kiloa, heijastavat OEM -osien tyypillistä painoa varmistaen luotettavan suorituskyvyn, joka parantaa ajoneuvojen tehokkuutta ja pidentää akun käyttöikää.

AC Delco
Kuva 9: ​​AC Delco


Kuinka löytää paras auton akun paino?


Ihanteellisen akun painon valitseminen ajoneuvollesi on vivahteinen prosessi, joka vaikuttaa suoraan auton suorituskykyyn, kestävyyteen ja yleiseen kustannustehokkuuteen.Hajotellaan jokainen vaihe navigoidaksesi tässä päätöksessä tehokkaasti:

Vaihe 1: Määritä ajoneuvosi akkuvaatimukset

Aloita konsultoimalla ajoneuvon omistajan käsikirja.Se on tarkat akkuvaatimukset, mukaan lukien suositeltu ryhmän koko ja ajoneuvollesi tarvittava vähimmäiskäyttöinen kylmän kammion vahvistin (CCA).Käsikirja voi myös määrittää muut energiamittarit, kuten varantokapasiteetti.Ota sitten huomioon tyypilliset ympäristöolosuhteet, joissa ajaa, koska äärimmäiset lämpötilat voivat vaikuttaa vakavasti akun suorituskykyyn.Esimerkiksi kylmempien ilmastojen ajoneuvot hyötyvät paristoista, joilla on korkeampi CCA, varmistaakseen jäätymislämpötilojen luotettavuuden, kun taas lämpimämmillä alueilla akku, jolla on suurempi varantokapasiteetti, on parempi käsitellä lämpöä ilman hajoamista.

Vaihe 2: Punnitse olemassa oleva akku

Poista ja punnitse nykyinen ennen uuden akun valitsemista.Käytä asianmukaisia ​​turvatoimenpiteitä poistamisen aikana happovuotojen tai sähkökysymysten estämiseksi.Käytä luotettavaa kylpyhuonetta tai lähetysasteikkoa tarkkaan painon mittaamiseen.Tämä vaihe on kriittinen, koska se muodostaa lähtökohdan siihen, mitä ajoneuvosi pystyy käsittelemään - tärkeätä polttoainetehokkuuden ja asianmukaisen käsittelyn ylläpitämiseksi.Nykyisen akun painon ymmärtäminen auttaa myös arvioimaan ajoneuvon suunnittelun enimmäispainoa tai minimiä painoa ilman säätöjä.

Vaihe 3: Valitse kohde -akun painoalueella

Ajoneuvon akkujen eritelmien ja olemassa olevan akun painon kanssa asetettu etsi vaihtoja, jotka kohdistuvat näillä parametreilla.Harkitse ajoneuvosi tyyppiin sopivien paristojen tyypillistä painoa ja valitse painoa, joka ei vinoudu liian pitkälle äärimmäisyyksiin.Liian kevyen akun valitseminen voi vaarantaa virran ja kestävyyden, kun taas liian raskas voi rasittaa ajoneuvosi rungon tai jousituksen.Esimerkiksi suorituskykyajoneuvot hyötyvät kevyemmistä akkuista nopeuden ja ketteryyden ylläpitämiseksi, kun taas suuret ajoneuvot, kuten maastoautot, saattavat tarvita raskaampia akkuja laajojen elektronisten järjestelmien ja virrantarpeiden tukemiseksi.

Kun valitset akkua, myös tekijä akkutekniikassa-esimerkiksi happea verrattuna litium-ioniin-, koska nämä materiaalit vaihtelevat suuresti painon ja suorituskykyominaisuuksien suhteen.Litium-ioni-akut tarjoavat kevyemmän vaihtoehdon, jolla on parannettu energiatiheys, mutta ne ovat korkeammat kustannukset, mikä tekee niistä strategisen valinnan niille, jotka priorisoivat tehokkuutta ja suorituskykyä pitkällä matkalla.

 Car battery
Kuva 10: Auton akku


Kevyiden akkujen etuja ja haittoja


Kun otetaan huomioon akkujen painon merkittävä vaihtelu, kevyemmät akut näyttävät usein toivottavammilta.Tarkoittaako kevyempi akku välttämättä, että se on parempi valinta?

Kevyiden akkujen edut


Asennus- ja poisto helppous: Paristojen käsittely suljetuissa moottoritiloissa on usein hankala.Kevyet akut yksinkertaistavat tätä tehtävää merkittävästi, mikä helpottaa niiden asentamista tai poistamista ilman raskaampiin malleihin liittyvää rasitusta.Tätä helppoa arvostaa erityisesti ne, jotka usein käsittelevät ajoneuvojen huoltoa kotona tai heidän on vaihdettava akut eri sovellusten välillä.

Parannettu polttoainetalous: Jokainen punta laskee ajoneuvojen suorituskyvyn.Ajoneuvon kokonaispainon vähentäminen kevyellä akulla edistää parempaa polttoainetehokkuutta.Vaikka pelkästään painoero ei välttämättä vähennä polttoainekustannuksia dramaattisesti, se muodostaa kriittisen osan strategiasta, jonka tavoitteena on parantaa ajoneuvon yleistä tehokkuutta ja suorituskykyä, etenkin nopeuteen ja ketteryydelle suunniteltuissa korkean suorituskyvyn ajoneuvoissa.

Joustavat sijoitusvaihtoehdot: Näiden paristojen kevyempi paino tarjoaa monipuolisuutta kuinka ja missä ne voidaan asentaa ajoneuvoon.Tämä joustavuus on ratkaisevan tärkeä ajoneuvojen asetuksissa tai ajoneuvoissa, joissa on tarpeen optimaalinen tilan käyttö.Oikea akkujen sijoittaminen voi auttaa paremmin painon jakautumisessa ajoneuvossa, mikä parantaa sekä käsittelyä että vakautta.

Kevyiden akkujen haitat


Pienempi tehonlähtö: Kevyet akut kompromoivat usein tehon ja varakapasiteetin.Tästä voi tulla ongelmallista skenaarioissa, jotka vaativat voimakasta energian tarjontaa, kuten kylmän käynnistyksen aikana tai käytettäessä useita lisävarusteita samanaikaisesti.Vähentynyt tehonlähtö voi heikentää akun suorituskykyä korkean kysynnän olosuhteissa.

Riittämätön kylmän kammion vahvistimet (CCA): Luotettava lähtöteho kylmällä säällä on välttämätöntä kaikille ajoneuvoille.Kevyet akut, joilla on mahdollisesti alhaisemmat CCA -luokitukset, voivat kamppailemaan moottorien aloittamiseksi jatkuvasti alhaisissa lämpötiloissa, mikä johtaa mahdollisiin luotettavuusongelmiin kylmänä aamuisin.On kriittistä varmistaa, että kaikki tarkasteltu kevyt akku täyttää tai ylittää ajoneuvollesi määritetyt CCA -vaatimukset.

Kestävyys ja elinkaari: Alennetun painon saavuttaessa jotkut valmistajat voivat valita materiaaleja ja malleja, jotka eivät kestä niin hyvin ajan myötä.Esimerkiksi ohuempien levyjen tai heikompien erottimien käyttäminen voi säästää painoa, mutta voi johtaa nopeampaan kulumiseen ja lyhyempaan akun kestoon.Tämä edellyttää useampia akkujen vaihtoa, mikä mahdollisesti kieltää parannettu polttoainetaloutta johdetut alkuperäiset kustannusetuudet.

Korkeammat kustannukset: Akun painon vähentämiseksi tarvittavat tekniikat ja materiaalit, samalla kun ylläpidetään hyväksyttäviä suorituskykytasoja, johtavat usein korkeampiin kustannuksiin.Kevyt akut voivat siis edustaa merkittävää sijoitusta etukäteen, etenkin verrattuna perinteisempiin akkuihin, jotka tarjoavat samanlaista tehoa ja pitkäikäisyyttä halvemmalla.


Johtopäätös


Siirtyminen kohti hienostuneempia akkuratkaisuja, kuten litium-ionia, osoittaa laajempaa siirtymistä kohti autoteollisuuden kestävyyttä ja tehokkuutta.Päätöstä siitä, onko kevyempiä tai raskaampi akkuja hyväksyä, olisi kuitenkin ohjattava ajoneuvon vaatimusten, ajo -olosuhteiden ja yleisten suorituskykytavoitteiden perusteellisen analyysin avulla.Painon, tehon ja kestävyyden välinen tasapaino on avain oikean akun valitsemiseen, joka ei vain täytä, vaan parantaa ajoneuvon toiminnallisuutta.Teknologian edistyessä meidän on jatkettava tarkentaa ja ajaa autojen innovaatiota eteenpäin.









Usein kysyttyjä kysymyksiä [UKK]


1. Kuinka kauan auton akku voi kestää?


Auton akun elinkaari vaihtelee tyypillisesti 3 - 5 vuotta riippuen siitä, kuinka usein sitä käytetään, kuinka hyvin sitä ylläpidetään, ja ilmasto -olosuhteista.Oikea ylläpito ja äärimmäisten lämpötilojen välttäminen voi auttaa pidentämään akun käyttöikää.

2. Kuinka raskas on 12 voltin auton akku?


12 voltin auton akku painaa yleensä 30-50 kiloa (13-23 kiloa) akun tyypistä ja koosta riippuen.

3. Paljonko 12 V: n auton akku painaa kg?


12 voltin auton akku painaa tyypillisesti noin 13-23 kiloa, jotka vaihtelevat akun tyypistä ja koosta riippuen.

4. Tarjonvatko suuret, raskaammat akut aina enemmän virtaa?


Ei välttämättä.Akun virtakapasiteettia tai energiatiheyttä ei määritetä pelkästään sen koon tai painon perusteella, vaan myös akun tekniikan ja suunnittelun perusteella.Esimerkiksi litium-ioni-akut, vaikkakin pienemmät ja kevyemmät, voivat usein tarjota enemmän virtaa kuin samankokoiset lyijyakkut.Siksi akun valitessa sen teknisiä eritelmiä ja sovellusvaatimuksia tulisi harkita, ei vain koko ja paino.

0 RFQ
Ostoskärry (0 Items)
Se on tyhjä.
Vertaa luettelo (0 Items)
Se on tyhjä.
Palaute

Palauttellasi on merkitystä!Allelco: ssä arvostamme käyttökokemusta ja pyrimme parantamaan sitä jatkuvasti.
Ole hyvä ja jaa kommenttisi kanssamme palautteen kautta, ja vastaamme nopeasti.
Kiitos, että valitsit Allelco.

Kohde
Sähköposti
Kommentit
Captcha
Vedä tai napsauta Voit ladata tiedoston
Lataa tiedosto
Tyypit: .xls, .xlsx, .doc, .docx, .jpg, .png ja .pdf.
Max -tiedoston koko: 10 Mt