BTS5030-1EJA on yksikanava älykäs korkeajännitteen sivukytkin, jonka vastusarvo on 30MΩ.Se on upotettu PG-DSO-8-43 EP: hen, paljaaseen pack-pakkaukseen ja tarjoaa suojatoiminnot ja diagnoosiominaisuudet.Voiman transistori koostuu N-kanavan pystysuorasta MOSFET: stä, jossa on varauspumppu, mikä antaa sille erinomaisen suorituskyvyn.Lisäksi BTS5030-1EJA-virtakytkin IC integroi Smart6-tekniikan, joka osoittaa sen teknisen kehityksen ja luotettavuuden.Tämä virtakytkin on erityisesti suunniteltu ajamaan lamppuja enintään 2*p21W, samoin kuin ankariin autoympäristöihin sopivat LEDit.Paitsi, että se soveltuu resistiivisiin, induktiivisiin ja kapasitiivisiin kuormituksiin ja voi korvata sähkömekaaniset releet, sulakkeet ja erilliset piirit, etenkin korkean inrush -virrankuormituksen, kuten lamput.Nämä ominaisuudet antavat BTS5030-1EJA: lle mahdollisuuden vastata monipuolisiin energianhallinnan tarpeisiin.
Vaihtoehtoiset mallit:
Olla BTS4175SGA
Olla BTS50301EJAXUMA1
Olla ISP772T
Olla ITS4100SSJNXUMA1
Olla NCV8460ADR2G
• BTS5030-1EJA: n valmistaja on Infineon Technologies.
• Sen virrankulutus on 1,7 W.
• Se toimii 5 V: n syöttöjännitteestä.
• Sen käyttölämpötila on -40 ° C -150 ° C.
• Sen asennusmenetelmä on SMD tai SMT.
• BTS5030-1EJA on saatavana SOIC-8-pakkauksessa ja nauha- tai kelapakkauksessa.
• BTS5030-1EJA: n pituus on 4,9 mm, leveys 3,9 mm ja korkeus 1,45 mm.
• BTS5030-1EJA: lla on 8 nastaa, 1 syöttökanava ja 1 lähtökanava.
Ylikuormituksen tapauksessa, kuten korkea kylmän lamppujen filamentti tai oikosulku maahan, BTS5030-1EJA tarjoaa useita suojamekanismeja.
Jos moduulin maa katoaa, mutta kuorma ylläpitää yhteyttä maahan, laite suojaa itse kytkemällä automaattisesti pois päältä (jos se oli aiemmin tilassa) tai pysymällä pois päältä riippumatta PIN -PIN: n jännitteestä.Jos laitteen maadoitus katoaa, on suositeltavaa käyttää syöttövastuksia mikrokontrollerin ja BTS5030-1EJA: n välillä kanavan ulkopuolella olevan tilan takaamiseksi.Moduulin tai laitteen maaperän menetyksen yhteydessä merkitty virta, koska IOUT (GND) voi paeta DMO: sta.Seuraava luku kuvaa kaaviomaisesti tätä skenaariota.ZGND -komponentti voidaan konfiguroida joko vastukseksi tai diodiksi.
Käänteisen napaisuuden tapauksessa tehon DMO: n luontaiset kehon diodit aiheuttavat voiman hajoamisen.Tämän luontaisen kehon diodin virtaa rajoittaa itse kuorma.Lisäksi virta maapallon polulle ja logiikkatapit on rajoitettava maksimivirtaan.Seuraava kuva näyttää tyypillisen sovelluksen.RGND -vastusta käytetään rajoittamaan virtaa laitteen Zener -suojauksessa.Vastuksia Rdeniä ja Rinia käytetään rajoittamaan virtaa laitteen logiikassa ja ESD -suojausvaiheessa.Rsenseä käytetään rajoittamaan virtaa siinä mielessä transistoria, joka käyttäytyy diodina.Suositeltu arvo rden = rin = rsense = 4,7 kΩ.ZGND voi olla joko 150Ω vastus tai Schottky -diodi, jonka vastus on 1 kΩ rinnakkain.Jos ylijännitteet ei oteta huomioon sovelluksessa, RGND voidaan korvata Schottky -diodilla ja 1 kΩ: n vastuksella rinnakkain.EMC -syistä suositellaan valinnaisesti kondensaattoria rinnakkain.Käänteisen napaisuuden aikana suojaustoimintoja ei ole saatavana.
Siellä on integroitu puristinmekanismi ylijännitesuojalle (ZD (AZ)).Tämän mekanismin taatakseen sovelluksessa toimii oikein, maapallon vastus on rajoitettava Zener -diodissa.Seuraava kuva näyttää tyypillisen sovelluksen kestämään ylijännitekysymyksiä.Jos syöttöjännite on korkeampi kuin VS (AZ), virtalransistori kytkee päälle ja jännite logiikkaosan yli on kiinnitetty.Seurauksena on, että sisäinen maapotentiaali nousee VS - VS (AZ).ESD zener -diodien takia potentiaali nastaan ja den nousee melkein kyseiseen potentiaaliin kytketyn piirin impedanssista riippuen.Jos laite oli päällä, BTS5030-1EJA pysyy ennen ylijännitystä.Jos BTS5030 -1EJA oli pois päältä, ennen ylijännittoa, voiman transistori voidaan aktivoida.Jos syöttöjännite on edellä VBAT (SC) ja VDS: n alapuolella (AZ), lähtötransistori on edelleen toiminnassa ja seuraa tuloa.Jos kanava on tilassa, parametreja ei enää taata ja elinikä on vähentynyt verrattuna nimellisarviointijännitealueelle.Tämä vaikuttaa erityisesti oikosulun kestävyyteen ja maksimaalisen energian EAS -ominaisuuteen.ZGND vastuksena (150Ω) tarjoaa parempia tuloksia diodiin ja vastukseen verrattuna (1 kΩ).
Vs (UV) ja VS (OP) välillä alijännitekanismi laukaistaan.VS (OP) edustaa vähimmäisjännitettä, jossa kytkeminen päälle ja pois päältä voi tapahtua.VS (UV) edustaa vähimmäisjännitettä, jota kytkin voi pitää kiinni.Jos syöttöjännite on alajännitemekanismin vs. (UV) alapuolella, laite on pois päältä (sammuu).Heti kun syöttöjännite on alajännitemekanismin VS (OP) yläpuolella, laite voidaan kytkeä päälle.Kun kytkin on päällä, suojatoiminnot ovat toiminnassa.Siitä huolimatta diagnoosi ei taata ennen kuin VS on VNOM -alueella.Seuraavat luonnostelee alijännitekanismia.
• AEC pätevä
• Yksi kanavalaite
• Erittäin alhainen verkkovirta
• Vihreä tuote (ROHS -yhteensopiva)
• Parannettu sähkömagneettinen yhteensopivuus
• ESD -turvallisuussuojaus
• 3,3 V ja 5 V yhteensopivat logiikkatulot
• Logic -maa, joka on eristetty kuormitusmaasta
• DMOS: lla on erittäin alhainen vuotovirta pois tilassa
BTS5030-1EJA toteuttaa piirin käyttötilan reaaliaikaisen seurannan pääasiassa sisäisen piirin suunnittelun ja toiminnallisten ominaisuuksien avulla.
Lämpötilan valvonta: Koska autojen ympäristöt voivat tuottaa korkeita lämpötiloja, BTS5030-1EJA voi sisältää lämpötila-antureita tarkkailemaan tehokytkimen IC ja sen ympäristöä.Tämä auttaa havaitsemaan ylikuumenemisolosuhteet ajassa ja ryhtymään asianmukaisiin suojatoimenpiteisiin, kuten käyttövirran alentamiseen tai virtalähteen sammuttamiseen laitteiden vaurioiden estämiseksi.
Logiikan hallinta- ja palautemekanismi: BTS5030-1EJA sisältää logiikan ohjausominaisuuden, jonka avulla se voi arvioida nopeasti ja sopeutua piiriparametreihin reaaliajassa.Kun havaitaan poikkeavuuksia, kuten kohonnut lämpötila, virta tai jännite, sähkökytkin IC aloittaa palautemekanismin heti varmistaen piirin turvallisuuden toimien, kuten virrankatkaisun, lähtötason säätämisen tai varoitussignaalien, kautta.
Jännite ja virranvalvonta: BTS5030-1EJA voi olla integroidut jännitteen ja virrananturit sisälle, jotka kykenevät seuraamaan piirin jännitteen ja virran arvoja reaaliajassa.Vertaamalla esiasetettuihin turvakynnyksiin virtakytkin IC voi määrittää, onko piiri normaalilla käyttöalueella.
BTS5030-1EJA: lla on yhteensä 8 tapia ja sen PIN-kaavio on seuraava:
Tappi 1 (GND): Maayhteys
Tappi 2 (in): Kanavan aktivoinnin tulosignaali
Tappi 3 (den): Digitaalinen signaali laitteen diagnoosin mahdollistamiseksi tai poistamiseksi käytöstä
PIN 4 (IS): Valittu kanavan aistivirta
Tappi 5 (NC): Ei sisäistä yhteyttä siruun
PIN 6,7,8 (OUT): Suojattu korkean sivutehon lähtökanava
Akunhallintajärjestelmä: Sähköajoneuvoissa BTS5030-1EJA: ta voidaan käyttää akunhallintajärjestelmän lataamiseen ja purkamiseen akun lataamisen ja purkamisen turvallisuuden ja vakauden varmistamiseksi, akun käyttöajan pidentäminen ja sähköajoneuvojen valikoiman parantaminen ja sähköajoneuvojen parannus.
Sähköinen apulaitteiden hallinta: BTS5030-1EJA voi toimia akun hallintajärjestelmänä lukuun ottamatta myös ajoneuvon erilaisten sähköisten apukomponenttien ohjaimena, joka sisältää sähköisen ohjaustehostimen, sähköilmastointikompressorin ja sähkövesipumppujen kanssa, muun muassa.Tämä mahdollistaa näiden laitteiden tarkan säätelyn, mikä parantaa sekä auton kokonaistuotetta että sen energiatehokkuutta.
Energian talteenottojärjestelmä: BTS5030-1EJA palvelee energian talteenottojärjestelmän säätelemistä muuttamalla ajoneuvojen jarrutuksen aikana tuotettua kineettistä energiaa sähköenergiaksi varastointia tai uudelleenkäyttöä varten.Tämä parantaa auton energiatehokkuutta, vähentää energian käyttöä ja vähentää riippuvuutta tavanomaisista jarrujärjestelmistä.
Sähkömoottorin ohjaus: BTS5030-1EJA: ta voidaan käyttää auton sähkömoottorin käynnistysaineen, kiihtyvyyden, hidastumisen ja muiden toimintojen hallintaan.Hallitsemalla tehokkaasti sähkömoottorin virtaa ja jännitettä, se voi toteuttaa tehokkaamman energian muuntamisen ja parantaa auton suorituskykyä ja energiansäästöä.
Voit korvata BTS5030-1EJA: n BTS4175SGA: lla, BTS50301EJAXUMA1, ISP772T, ITS4100SSJNXUMA1 tai NCV8460ADR2G.
BTS5030-1EJA: n päätehtävä on sähkövirran virtauksen ohjaaminen kuormaan, tyypillisesti autojärjestelmissä, kuten valaistus, lämmitys tai moottorit.
BTS5030-1EJA tarjoaa tyypillisesti diagnostisen palautteen, kuten oikosulun havaitsemisen ja lämmön sammutuksen osoituksen, mikä mahdollistaa sen tilan helpon seurannan.
Lähetä kysely, vastaamme heti.
30.08.2024
30.08.2024
01.01.1970 2956
01.01.1970 2511
01.01.1970 2099
10.11.0400 1912
01.01.1970 1768
01.01.1970 1717
01.01.1970 1667
01.01.1970 1579
01.01.1970 1553
01.01.1970 1522